Welkom in de romeinse rijk(nog in bewerking)

hier komen de RPGs te staan
Plaats reactie
Bunneary
Berichten: 453
Lid geworden op: 01-07-2016 13:48

Welkom in de romeinse rijk(nog in bewerking)

Bericht door Bunneary » 28-07-2016 14:41

Welkom in de Romeinse tijd.
de tijd van keizers, Farao’s gladiatoren vele geloven en goden, gladiatoren en slaven.
Rome is een van het grootste rijk van de wereld het beleefd zijn rijkste en machtigste periode, naast Griekenland en Egypte regeren ze over de wereld. Vele mensen zijn slaven en vechten voor hun leven of voor hun land. Natuurlijk willen de drie landen alle drie meer macht toch werken ze ook veel samen.
Ze verhandelen in voedsel en in slaven, van gladiatoren tot kinderjuffen al het zware werk mogen de slaven doen voor de rijke lieden die slaven kunnen permateren.
Welkom in dit leven, in welke stand leef jij ? ben je rijk of ben je de baas van het rijk. Ben je arm en vecht je voor je leven en een plekje op deze wereld.

Uitleg
Er zijn verschillende standen binnen de wereld bij elk rijk zijn er eigenlijk wel de zelfde soorten standen maar toch verschillen ze wel een beetje door de culturen en omgeving waar in ze rijke leven. Hier onder een korte uitleg over de standen per rijk.

Standen die er zijn binnen Romeinse rijk
Slaven: De mensen die niks te zeggen hebben, ze zijn arm of komen uit rijke gezinnen die te schande zijn gemaakt. Ze werken voor de mensen waar ze van zijn, ze zijn een bezit. Vaak zijn ze van de adel en hoger. Soms willen de wat rijkere burger ook nog slaven hebben die het zware werk doen. Het leven van een slaaf is niet makkelijk, van huishouder/ boer op het land tot gladiator dat zijn de taken van een slaaf.
Arme Burger:ze hebben een net iets betere leven dan slaven zul je denken , maar niets is minder waar. Ze hebben geen huis of onderdag geen werk niks. Ze moeten bedelen voor voedsel of geld om voedsel te kopen.
Sommige van de arme burger heeft een huis maar dan is er bijna geen geld voor voedsel, ze sprokelen door de zware klusjes voor rijke mensen te doen geld. De mannen en jongens gaan vaak het leger in en zullen de laagste rangen krijgen die het meeste overleden binnen de gevechten.
Middenklas Burger: een huis en wat geld hebben ze tot beschikking, vaak hebben ze een kleine winkel of zijn het boeren van het land. Ze hebben niet veel maar ze kunnen rond komen vaak kunnen ze ook nog een werknemer in dienstnemen van de arme burgers. Of ze werken zelf in de badhuizen of winkels of in huizen van de adelijke of rijke adelijke burger. In het leger zullen ze iets hogere rangen krijgen dan de arme burger. Soms komen de mannen of jongens heel tijd en krijgen ze geld wardoor de familie beter rond kan komen als beloning voor het dienen van hun keizer.
Rijkeburger: ze bezitten meer dan de middenklas burger en hebben betere betaalde banen, toch is het leven ook voor hun nog zwaar. Net zo als de middenklas ze hebben weinig te zeggen maar moeten vaak nog het zware werk doen. Sommige bezitten badhuizen of speciale tempels waar gebeden kan worden. Of ze bezitten een gladiator die hun een beetje aanzien kunnen bieden in het leven.
Adelijke Burger: de burgers met Adelijk bloed in hun, van rijke familie’s stammen ze af of een van de zonen mannen in de familie heeft een Adelijke titel gekregen na een uitzondelijke daad binnen het leger. Ze hebben nauwe verwandingen of vriendschap met de rijke Adelijke mensen. Ze bezitten vaak een grote badhuis of aantal boederijen. Zij hebben geld voor slaven en slaven die gladiatoren zijn. De zonnen en mannen krijgen hogere rangen binnen het leger, ook word er alelen getrouwt uit hun eigenstand of met hogere rangen. Ook kunnen ze in de senaat komen wat niet vaak voor komt
Rijke Adelijke Burger : ze zijn rijker dan adelijke burger en bezitten vaak meerdere badhuizen of dergelijke. Ze zitten in de senaat zijn stad opzichter generalen en dergelijke. Alle hoge functie’s bekleden zij met de Keizerlijke familie, ze bezitten vele slaven en trouwen allene met hun eigen mensen of Keizerlijke familie’s. Ze werken vaak in het paleis als wachters of andere belangrijke taken hier binnen. Ook kunnen ze veel land en badhuizen hebben waar ze de adelijke burger laten werken met slaven.
Keizerlijke Familie. Natuurlijk de keizer zelf maar ook zijn Familie


Griekse rijk
Slaven
De mensen die niks te zeggen hebben, ze zijn arm of komen uit rijke gezinnen die te schande zijn gemaakt. Ze werken voor de mensen waar ze van zijn, ze zijn een bezit. Vaak zijn ze van de adel en hoger. Soms willen de wat rijkere burger ook nog slaven hebben die het zware werk doen. Het leven van een slaaf is niet makkelijk, van huishouder/ boer op het land tot gladiator dat zijn de taken van een slaaf. Ook hoeden ze de dieren voor de boeren
Arme burger
ze hebben een net iets betere leven dan slaven zul je denken , maar niets is minder waar. Ze hebben geen huis of onderdag geen werk niks. Ze moeten bedelen voor voedsel of geld om voedsel te kopen.
Sommige van de arme burger heeft een huis maar dan is er bijna geen geld voor voedsel, ze sprokelen door de zware klusjes voor rijke mensen te doen geld. De mannen en jongens gaan vaak het leger in en zullen de laagste rangen krijgen die het meeste overleden binnen de gevechten.
Middenklas Burger
een huis en wat geld hebben ze tot beschikking, vaak hebben ze een kleine winkel of zijn het boeren van het land. Ze hebben niet veel maar ze kunnen rond komen vaak kunnen ze ook nog een werknemer in dienstnemen van de arme burgers. Of ze werken zelf in de badhuizen of winkels of in huizen van de adelijke of rijke adelijke burger. In het leger zullen ze iets hogere rangen krijgen dan de arme burger. Soms komen de mannen of jongens heel tijd en krijgen ze geld wardoor de familie beter rond kan komen als beloning voor het dienen van hun land.
Rijke burger
e bezitten meer dan de middenklas burger en hebben betere betaalde banen, toch is het leven ook voor hun nog zwaar. Net zo als de middenklas ze hebben weinig te zeggen maar moeten vaak nog het zware werk doen. Sommige bezitten badhuizen of speciale tempels waar gebeden kan worden. Of ze bezitten een gladiator die hun een beetje aanzien kunnen bieden in het leven.
Adelijke Burger
de burgers met Adelijk bloed in hun, van rijke familie’s stammen ze af of een van de zonen mannen in de familie heeft een Adelijke titel gekregen na een uitzondelijke daad binnen het leger. Ze hebben nauwe verwandingen of vriendschap met de rijke Adelijke mensen. Ze bezitten vaak een grote badhuis of aantal boederijen. Zij hebben geld voor slaven en slaven die gladiatoren zijn. De zonnen en mannen krijgen hogere rangen binnen het leger, ook word er alelen getrouwt uit hun eigenstand of met hogere rangen. Ook kunnen ze in de senaat komen wat niet vaak voor komt, ze zijn vaak priesters of hooggeleerde, ze weten dan veel en worden vaak dan ook om advies bij de keizer of Farao geroepen.
Rijke adelijke burger
ze zijn rijker dan adelijke burger en bezitten vaak meerdere badhuizen of dergelijke. Ze zitten in de senaat zijn stad opzichter generalen en dergelijke. Alle hoge functie’s bekleden zij met de Keizerlijke familie, ze bezitten vele slaven en trouwen allene met hun eigen mensen of Keizerlijke familie’s. Ze werken vaak in het paleis als wachters of andere belangrijke taken hier binnen. Ook kunnen ze veel land en badhuizen hebben waar ze de adelijke burger laten werken met slaven.
Keizerlijke Familie


Egyptische rijk
Slaven
Arme Burger
Middenklas burger
Rijke burger
Adelijke burger
Rijke adelijke burger
Farao (en familie)

PS het is niet volledige waarheidsebonden aan de geschiedenis.
  • Lijst
    Naam:
    Leeftijd:
    Welke stand:
    Geslacht:
    Wat ben je:
    Geschiedenis:
    Karakter:
    (voor adel en rijke adel, keizerlijke familie en farao’s familie) Ben je uitgehuwelijkt zo ja aan wie:
    Welk rijk:
    [/list:u]
    De rest komt nog hij is nog in de maak ideeën zijn altijd welkom


    Spelers

    Mandy: Rijke adel, aan moeders kant keizerlijke familie griepeland, woont in Rome de hoofdplaats
    Helena: Rijke adel, leeft in griekeland de hoofdstad atene
    Ziva: slaaf woont in egypte is een van de dienstmaagden van de prinselijke zoon van farao
    Roos: arm is dienstmaagd van Mandy
    Gabriel: Adel een argudant in het leger van Rome
    Matthias: tweeling broer van… zoon van de keizer


Diamandis
Site Admin
Berichten: 542
Lid geworden op: 25-06-2016 13:16

Bericht door Diamandis » 28-07-2016 15:13

Naam: Aleksandr Jeltsin
Leeftijd: 26 jaar
welke stand: slaaf
geslacht: man
wat ben je: gevangen? :lol:
geschiedenis: doe ik vanavond
karakter: -
ben je uitgehuwelijkt zo ja aan wie: nee
welk rijk: Rome

Afbeelding

Naam: Ashley ..?..
Leeftijd: 17 jaar
Welke stand: Dochter van de keizer
Geslacht: vrouw
wat ben je: ?
Geschiedenis: komt nog
Karakter: -
ben je uitgehuwelijkt: nog niet
Welk rijk: Romeinse rijk

Afbeelding
Hoi :P

Diamandis
Site Admin
Berichten: 542
Lid geworden op: 25-06-2016 13:16

Bericht door Diamandis » 28-07-2016 15:14

ik houd het eerst ff bij deze twee
Hoi :P

Bunneary
Berichten: 453
Lid geworden op: 01-07-2016 13:48

Bericht door Bunneary » 28-07-2016 15:25

ik ben ook nog wat aan puzzelen maar kom er van zelf wel uit denk ik xD denk dat vanavond effe veder aan werk

ben nog wel effe onderweg xD

Diamandis
Site Admin
Berichten: 542
Lid geworden op: 25-06-2016 13:16

Bericht door Diamandis » 28-07-2016 15:31

haha jaa maar ik ga over een uurtje werken dus ik doe het vanavond of morgen :P

ik ga misschien alvast beginnen aan een reactie
Hoi :P

Bunneary
Berichten: 453
Lid geworden op: 01-07-2016 13:48

Bericht door Bunneary » 28-07-2016 15:40

is goed nog voorkeur waar Aleksandr zit ?


moet nog een tweeling broer hebben voor Matthias xD

Diamandis
Site Admin
Berichten: 542
Lid geworden op: 25-06-2016 13:16

Bericht door Diamandis » 28-07-2016 15:45

in rome :P had ik toch al toegevoegd?
Ik kan nog wel tweelingsbroer aanmaken ofzo?
Hoi :P

Bunneary
Berichten: 453
Lid geworden op: 01-07-2016 13:48

Bericht door Bunneary » 28-07-2016 15:49

hahaha bij welke familie ?

haha is goed wil ze twee verschillende karakters geven Matthias als een man die vriendelijk is en de andere de slaven en vrouwen als minder zien en ze ook zo behandeld. xD heb wel al idee voor die twee maar zal zo via pb berichten

Diamandis
Site Admin
Berichten: 542
Lid geworden op: 25-06-2016 13:16

Bericht door Diamandis » 28-07-2016 15:52

ow doe maar bij die van Mandy 8)
haha is prima, bekogel me maar met je ideeen
ik kan die sukkel wel spelen dan
Hoi :P

Diamandis
Site Admin
Berichten: 542
Lid geworden op: 25-06-2016 13:16

Bericht door Diamandis » 28-07-2016 20:06

Aleksandr
De weg was lang en uitputtend geweest. Nauwelijks eten, nauwelijks drinken. Benen en voeten geketend. Allemaal in een rij achter elkaar. Zodra het de mannen op de paarden niet zinde wat we deden, kregen we zonder pardon een klap. Er zijn levens verloren gegaan de weg naar het rijk. Aan die slopende weg kwam gisteren een einde. We kwamen aan in het rijk in zijn pracht en praal. Ik walgde ervan. Een vrij en zorgeloos leven kreeg ik niet meer terug vanaf hier. Mijn eigen familie is uitgemoord door die haatdragende paardrijdende mannen, en dan blijf ik nog netjes. Hetzelfde lot bleef mij bespaard, voor nu. Deze morgen werden we met luid kabaal uit onze cellen gesleept en tentoongesteld in een grote zaal. Onze handen en voeten vastgebonden om vervolgens bekeken en gekeurd te worden door verscheidende mannen en vrouwen. Het enige wat ik voor ze op kon brengen was pure haat, en dan moest ik nog moeite doen. Ze dachten ermee weg te komen maar met mij viel niet te sollen.
Hoi :P

Plaats reactie